piątek, 5 czerwca 2020

Klasa VI C



Temat: Czy dokładnie przeczytaliśmy " Anię z Zielonego Wzgórza"L.M.Montgomery ?


KONSULTACJE ON -LINE



Lucy Maud Montgomery (1874-1942) 

była kanadyjską pisarką, autorką słynnej książki „Ania z Zielonego Wzgórza”.



Lucy Maud Montgomery

Cytaty Lucy Maud Montgomery 
  •  „Pięknym jest czyniący piękno (…).”
  •  „Każda szczęśliwa chwila mieści w sobie odrobinę smutku.”
  •  „Tylko bardzo głupi ludzie mogą zawsze mówić mądrze.”
  •  „Duchy zdarzeń, które nigdy nie nadeszły, są straszniejsze od widm przeszłości.”
  •  „Jedyna rzecz, której można być pewnym na tym świecie, to tabliczka mnożenia.”

Odkrywamy niezwykłą książkę

1. Dokończ podane zdania. 

Powieść „Ania z Zielonego Wzgórza” powoduje, że . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Kiedy czytam tę książkę, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Odkrywam, czym jest . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Historia Ani na długo zapadnie mi w pamięć, ponieważ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Gorąco polecam tę książkę osobom, które . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .




2. Uzupełnij tabelę informacjami zdobytymi podczas zabawy w przesłuchanie.




 Czas akcji    
                          
                                                                                                            

 Miejsca wydarzeń

 
 
 Główni bohaterowie 

 
 
 Postacie   drugoplanowe

 
 
 Tematyka utworu


 



 
3. Uporządkuj wydarzenia z pierwszych lat życia Ani. W tym celu wpisz cyfry od 1 do 8.

 Pobyt w sierocińcu w Hopetown. 

 Śmierć rodziców z powodu febry
 Opieka nad dziećmi pani Hammond.

 Zamieszkanie u państwa Thomasów w Marysville.

 Śmierć pana Thomasa. 

 Wyjazd pani Hammond.

 Narodziny w ˝żółtym domku" w Bolingbroke w Nowej Szkocji.

 Pojawienie się pani Spencer.




Przyjaciele Ani 


Uzupełnij tekst odpowiednimi imionami lub nazwiskami.
Pamiętaj o poprawnej pisowni.

• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nazywała niektórych swoich bliskich pokrewnymi duszami. Byli to ludzie, z którymi łatwo nawiązała nić porozumienia i w których towarzystwie dobrze się czuła.

 • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . od pierwszych chwil bardzo pokochał Anię. Lubił jej słuchać. Zachwycały go marzenia i niezwykła wyobraźnia dziewczynki. 

• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , chociaż miała inny charakter niż Ania, została jej najwierniejszą przyjaciółką. Podziwiała fantazję mieszkanki Zielonego Wzgórza, a także jej pomysłowość i romantyczność. 

• Także pani . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . bardzo polubiła Anię. Podobała się jej ta rezolutna dziewczynka o wielkiej wyobraźni. Kobieta zapraszała ją na podwieczorki i traktowała jak dorosłą osobę. 

• Samotna panna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . uważała, że Ania jest zabawna i ma interesującą osobowość. Dziewczynka potrafiła sprawić, że ciotka Diany nareszcie kogoś pokochała. 

• Również w pannie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . wychowanka Cuthbertów znalazła pokrewną duszę. Nauczycielka prowadziła ciekawe lekcje i doceniała zdolności recytatorskie Ani.

 • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kochała Anię na swój sposób. Początkowo nie potrafiła okazać jej swoich uczuć, bywała szorstka i niedostępna. Jednak dziewczynka obdarzyła ją wielką miłością, choć nigdy nie nazwała pokrewną duszą.
 
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . na początku podchodziła do Ani z wielką rezerwą. Wytykała jej wady i nie wierzyła, że dziewczynka z sierocińca może być dobrym dzieckiem. Z czasem zaakceptowała Anię, a nawet ją polubiła. 

• Pan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . uważał, że podopieczna Cuthbertów jest niezdyscyplinowaną uczennicą. To on kazał jej usiąść w ławce z . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Według Ani nauczyciel prowadził nieciekawe lekcje. Choć w końcu go polubiła, nigdy nie znalazł się w gronie pokrewnych dusz.

 • . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . na początku znajomości upokorzył Anię. Dla żartu nazwał ją marchewką. Wrażliwa na punkcie swych rudych włosów dziewczynka nie chciała przyjąć jego przeprosin. Zaczęła toczyć z nim ukrytą walkę i rywalizowała o tytuł najlepszego ucznia w klasie. Nawet gdy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ocalił ją od utonięcia w stawie, nie potrafiła mu wybaczyć wcześniejszej zniewagi. Ania często żałowała swego uporu, ponieważ zaczęła dostrzegać w chłopcu pokrewną duszę. W końcu sama wyciągnęła rękę do zgody. 

15 komentarzy: