Temat: Czy dokładnie przeczytaliśmy " Anię z Zielonego Wzgórza"L.M.Montgomery ?
Lucy Maud Montgomery (1874-1942)
była kanadyjską pisarką, autorką słynnej książki „Ania z Zielonego Wzgórza”.
Cytaty Lucy Maud Montgomery
- „Pięknym jest czyniący piękno (…).”
- „Każda szczęśliwa chwila mieści w sobie odrobinę smutku.”
- „Tylko bardzo głupi ludzie mogą zawsze mówić mądrze.”
- „Duchy zdarzeń, które nigdy nie nadeszły, są straszniejsze od widm przeszłości.”
- „Jedyna rzecz, której można być pewnym na tym świecie, to tabliczka mnożenia.”
Odkrywamy niezwykłą książkę
1. Dokończ podane zdania.
Powieść „Ania z Zielonego Wzgórza” powoduje, że . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kiedy czytam tę książkę, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Odkrywam, czym jest . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Historia Ani na długo zapadnie mi w pamięć, ponieważ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gorąco polecam tę książkę osobom, które . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Uzupełnij tabelę informacjami zdobytymi podczas zabawy w przesłuchanie.
Czas akcji | |
Miejsca wydarzeń | |
Główni bohaterowie | |
Postacie drugoplanowe | |
Tematyka utworu |
3. Uporządkuj wydarzenia z pierwszych lat życia Ani. W tym celu wpisz cyfry od 1 do 8.
Pobyt w sierocińcu w Hopetown.
Śmierć rodziców z powodu febry
.
Opieka nad dziećmi pani Hammond.
Zamieszkanie u państwa Thomasów w Marysville.
Śmierć pana Thomasa.
Wyjazd pani Hammond.
Narodziny w ˝żółtym domku" w Bolingbroke w Nowej Szkocji.
Pojawienie się pani Spencer.
Uzupełnij tekst odpowiednimi imionami lub nazwiskami.
Pamiętaj o poprawnej pisowni.
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nazywała niektórych swoich bliskich pokrewnymi duszami. Byli to
ludzie, z którymi łatwo nawiązała nić porozumienia i w których towarzystwie dobrze się czuła.
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . od pierwszych chwil bardzo pokochał Anię. Lubił jej słuchać. Zachwycały go marzenia i niezwykła wyobraźnia dziewczynki.
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , chociaż miała inny charakter niż Ania, została jej najwierniejszą przyjaciółką. Podziwiała fantazję mieszkanki Zielonego Wzgórza, a także jej pomysłowość i romantyczność.
• Także pani . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . bardzo polubiła Anię. Podobała się jej ta rezolutna dziewczynka o wielkiej wyobraźni. Kobieta zapraszała ją na podwieczorki i traktowała jak dorosłą osobę.
• Samotna panna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . uważała, że Ania jest zabawna i ma interesującą osobowość. Dziewczynka potrafiła sprawić, że ciotka Diany nareszcie kogoś pokochała.
• Również w pannie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . wychowanka Cuthbertów znalazła pokrewną duszę.
Nauczycielka prowadziła ciekawe lekcje i doceniała zdolności recytatorskie Ani.
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kochała Anię na swój sposób. Początkowo nie potrafiła okazać jej swoich uczuć, bywała szorstka i niedostępna. Jednak dziewczynka obdarzyła ją wielką miłością, choć nigdy nie nazwała pokrewną duszą.
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . na początku podchodziła do Ani z wielką rezerwą. Wytykała jej wady
i nie wierzyła, że dziewczynka z sierocińca może być dobrym dzieckiem. Z czasem zaakceptowała Anię, a nawet ją polubiła.
• Pan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . uważał, że podopieczna Cuthbertów jest niezdyscyplinowaną uczennicą. To on kazał jej usiąść w ławce z . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Według Ani nauczyciel
prowadził nieciekawe lekcje. Choć w końcu go polubiła, nigdy nie znalazł się w gronie pokrewnych dusz.
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . na początku znajomości upokorzył Anię. Dla żartu nazwał ją marchewką.
Wrażliwa na punkcie swych rudych włosów dziewczynka nie chciała przyjąć jego przeprosin.
Zaczęła toczyć z nim ukrytą walkę i rywalizowała o tytuł najlepszego ucznia w klasie. Nawet gdy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ocalił ją od utonięcia w stawie, nie potrafiła mu wybaczyć wcześniejszej
zniewagi. Ania często żałowała swego uporu, ponieważ zaczęła dostrzegać w chłopcu pokrewną duszę. W końcu sama wyciągnęła rękę do zgody.
Amelia S
OdpowiedzUsuńLila T
OdpowiedzUsuńRemigiusz S
OdpowiedzUsuńWiktoria H
OdpowiedzUsuńOlaf K
OdpowiedzUsuńMichał B
OdpowiedzUsuńMaja K
OdpowiedzUsuńAntoni J. 6f
OdpowiedzUsuńWiktoria W
OdpowiedzUsuńPiotr Z
OdpowiedzUsuńJakub F
OdpowiedzUsuńZuzia O
OdpowiedzUsuńAmelia O
OdpowiedzUsuńKuba S
OdpowiedzUsuńMartyna D
OdpowiedzUsuń