mam nadzieję, że jesteście wypoczęci po weekendzie, toteż pełni zapału i sił przystąpicie do kolejnego tygodnia lekcji na odległość.
Do środy będziemy, podobnie jak w ubiegłym tygodniu, powtarzać i utrwalać dotychczasowy materiał. Natomiast od czwartku będą już lekcje z nowymi zagadnieniami.
Nie denerwujcie się" na zapas" , będę z Wami w stałym kontakcie.
Teraz zapraszam Was do powtarzania i utrwalania wiadomości z języka polskiego.
Powodzenia!
UWAGA!
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział?
Serdecznie Was zachęcam.
Klasa VI F
Temat: Ekranizacja powieści J.R.R. Tolkiena " Hobbit, czyli tam i z powrotem"
Obejrzyj ( w miarę możliwości !) film na podstawie powieści J. R.R. Tolkiena " Hobbit, czyli tam i z powrotem" cz.3 " Hobbit:Bitwa Pięciu Armii"- możesz skorzystać z dołączonego linku https://www.cda.pl/video/4588850f1
UWAGA!
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział?
Serdecznie Was zachęcam.
Klasa V E
Temat: Zaszyfrowane wyrazy
Dzisiaj proponuję Wam, abyście na chwilę weszli w rolę szyfrantów. Toteż mam dla Was zadanie do rozwiązania. Jestem przekonana, że świetnie sobie z nim poradzicie.
Zatem do dzieła ...
Życzę udanej zabawy.
Powodzenia!
Rozszyfruj
wyrazy zapisane alfabetem Morse’a. Następnie ułóż je w kolejności
alfabetycznej.
Alfabet
Morse’a
|
||||||
A
|
• –
|
I
|
• •
|
R
|
• – •
|
|
Ą
|
• – • –
|
J
|
• – – –
|
S
|
• • •
|
|
B
|
– • • •
|
K
|
– • –
|
Ś
|
• • • – • • •
|
|
C
|
– • – •
|
L
|
• – • •
|
T
|
–
|
|
Ć
|
– • – • •
|
Ł
|
• – • • –
|
U
|
• • –
|
|
D
|
– • •
|
M
|
– –
|
W
|
• – –
|
|
E
|
•
|
N
|
– •
|
Y
|
– • – –
|
|
Ę
|
• • – • •
|
Ń
|
– – • – –
|
Z
|
– – • •
|
|
F
|
• • – •
|
O
|
– – –
|
Ź
|
– – • • – •
|
|
G
|
– – •
|
Ó
|
– – – •
|
Ż
|
– – • • –
|
|
H
|
• • • •
|
P
|
• – – •
|
|||
• – / • – • • / • • – • / • – / – • • • / • / –
____________________________________
• – • • / • • / – / • / • – • / • –
____________________________________
• • • / – • – – / – – / – • • • / – – – / • – • •
____________________________________
• • / – • / – • • / • / – • – / • • •
____________________________________
• – – • / • – / – – • / • • / – • / • –
____________________________________
– / • / • – • / – – / • • / – •
____________________________________
•
– – / – • – – / • – • / • – / – – • •
____________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
UWAGA!
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział?
Serdecznie Was zachęcam.
Klasa VI A
Temat : Od Pagórka do Samotnej Góry
Moi Drodzy,
kontynuujemy cd. tematu ... w związku z tym przygotowałam dla Was dwie propozycje do wyboru. Wybieramy TYLKO JEDNĄ!
1. Przedstaw w formie planu ramowego wydarzenia od znalezienia wejścia do Samotnej Góry do odejścia Bilba spod Góry.
LUB
2. Przygotuj USTNE opowiadanie o jednej z przygód, które się wydarzyły po dotarciu do Samotnej Góry.
Jak się spotkamy ( może on line?), wówczas przedstawicie mi swoje prace. Jeszcze raz przypominam: są 2 zadania do wyboru, wykonujecie TYLKO JEDNO! . Decyzja należy do
Was, czy chcecie zrobić je w formie pisemnej ( zadanie 1), czy ustnej ( zadanie 2).
Powodzenia!
UWAGA!
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział?
Serdecznie Was zachęcam.
Klasa IV A
Temat: Szczypta gramatyki - utrwalamy wiadomości
1. Uzupełnij zdania znakami
interpunkcyjnymi.
Staram się nikogo nie budzić
Pomożesz mi nastawić zegar
Mama zasnęła głęboko
Mów ciszej
2. Przekształć zdania oznajmujące
w zdania rozkazujące.
Wstanę z łóżka.
.........................................................................................................................................
Zapalimy nocną lampkę.
.........................................................................................................................................
3. Wybierz właściwe dokończenie
zdania.
Szereg zawierający wyrazy zapisane
w kolejności alfabetycznej to:
A. tradycja, tiul, troll, tajemnica.
B. księżyc, kwiecień, kulka, korzeń.
C. żołądek, zdumiony, zegar, znieruchomieć.
D. pociągnąć, podreptać, porządny,
przodek.
4. Podkreśl właściwe dokończenie
zdania.
Wyjaśnienie znaczenia wyrazu tama znajdziemy w słowniku języka polskiego / ortograficznym.
5. Zaznacz właściwe dokończenie
zdania.
W słowniku języka polskiego wyraz tiul można znaleźć między słowami
A. tiara i Tirana.
B. tkliwość i tips.
C. tuba i tunika.
D. tir i
tkacz.
6. Uzupełnij
tabelę.
Wyraz
|
Liczba
sylab
|
Liczba
liter
|
Liczba
głosek
|
żołądek
|
|||
kryształ
|
|||
zakurzony
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz