poniedziałek, 23 marca 2020

Lekcja 6

Witam Was Moi Drodzy, 
mam nadzieję, że jesteście wypoczęci po weekendzie, toteż  pełni zapału i sił przystąpicie do kolejnego tygodnia lekcji na odległość. 
Do środy będziemy, podobnie jak w ubiegłym tygodniu, powtarzać i utrwalać dotychczasowy materiał. Natomiast od czwartku będą już lekcje z nowymi zagadnieniami. 
Nie denerwujcie się" na zapas" , będę z Wami w stałym kontakcie. 
Teraz zapraszam Was do powtarzania i utrwalania wiadomości z języka polskiego.
Powodzenia!



UWAGA! 
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział? 
Serdecznie Was zachęcam.


Klasa VI F


Temat: Ekranizacja powieści J.R.R. Tolkiena  " Hobbit, czyli tam i z powrotem"

Obejrzyj ( w 
miarę możliwości !) film na podstawie powieści J. R.R. Tolkiena  " Hobbit, czyli tam i z powrotem" cz.3 " Hobbit:Bitwa Pięciu Armii"- możesz skorzystać z dołączonego linku https://www.cda.pl/video/4588850f1



UWAGA! 
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział? 
Serdecznie Was zachęcam.


Klasa V E

Temat: Zaszyfrowane wyrazy


Dzisiaj proponuję Wam, abyście na chwilę weszli w rolę szyfrantów. Toteż mam dla Was zadanie do rozwiązania. Jestem przekonana, że świetnie sobie z nim poradzicie.
Zatem do dzieła ...  
Życzę  udanej zabawy.
Powodzenia!

Rozszyfruj wyrazy zapisane alfabetem Morse’a. Następnie ułóż je w kolejności alfabetycznej.


Alfabet Morse’a

A
• –
I
• •
R
• – •
Ą
• – • –
J
• – – –
S
• • •
B
– • • •
K
– • –
Ś
• • • – • • •
C
– • – •
L
• – • •
T
Ć
– • – • •
Ł
• – • • –
U
• • –
D
– • •
M
– –
W
• – –
E
N
– •
Y
– • – –
Ę
• • – • •
Ń
– – • – –
Z
– – • •
F
• • – •
O
– – –
Ź
– – • • – •
G
– – •
Ó
– – – •
Ż
– – • • –
H
• • • •
P
• – – •























• – / • – • • / • • – • / • – / – • • • / • / –
____________________________________
• – • • / • • / – / • / • – • / • –
____________________________________
• • • / – • – – / – – / – • • • / – – – / • – • •
____________________________________
• • / – • / – • • / • / – • – / • • •
____________________________________
• – – • / • – / – – • / • • / – • / • –
____________________________________
– / • / • – • / – – / • • / – •
____________________________________
• – – / – • – – / • – • / • – / – – • •
____________________________________


___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




UWAGA! 
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział? 
Serdecznie Was zachęcam.

Klasa VI A

Temat : Od Pagórka do Samotnej Góry 

Moi Drodzy,

kontynuujemy cd. tematu ... w związku z tym przygotowałam dla Was  dwie propozycje do wyboru. Wybieramy TYLKO JEDNĄ!

1. Przedstaw w formie planu ramowego wydarzenia od znalezienia wejścia do Samotnej Góry do odejścia Bilba spod Góry.

LUB
2. Przygotuj USTNE opowiadanie o jednej z przygód, które się wydarzyły po dotarciu do Samotnej Góry.

Jak się spotkamy ( może on line?), wówczas przedstawicie mi swoje prace. Jeszcze raz przypominam: są 2 zadania do wyboru, wykonujecie TYLKO JEDNO! . Decyzja należy do 

Was, czy chcecie zrobić je w formie pisemnej ( zadanie 1), czy ustnej ( zadanie 2). 

Powodzenia!



UWAGA! 
Bardzo Was proszę, zaglądajcie na blog naszej szkolnej biblioteki. Jest tam umieszczonych dużo ciekawych informacji m. in. konkursy. Może ktoś z Was chętnie weźmie, w którymś udział? 
Serdecznie Was zachęcam.

Klasa IV A

Temat: Szczypta gramatyki - utrwalamy wiadomości



1. Uzupełnij zdania znakami interpunkcyjnymi.                                                                

Staram się nikogo nie budzić
Pomożesz mi nastawić zegar
Mama zasnęła głęboko
Mów ciszej


2. Przekształć zdania oznajmujące w zdania rozkazujące.                                                

Wstanę z łóżka.
.........................................................................................................................................
Zapalimy nocną lampkę.
.........................................................................................................................................


3. Wybierz właściwe dokończenie zdania.                                                                        

Szereg zawierający wyrazy zapisane w kolejności alfabetycznej to:
A. tradycja, tiul, troll, tajemnica.
B. księżyc, kwiecień, kulka, korzeń.
C. żołądek, zdumiony, zegar, znieruchomieć.
D. pociągnąć, podreptać, porządny, przodek.


4. Podkreśl właściwe dokończenie zdania.                                                                       

Wyjaśnienie znaczenia wyrazu tama znajdziemy w słowniku języka polskiego / ortograficznym.





5. Zaznacz właściwe dokończenie zdania.                                                                        

W słowniku języka polskiego wyraz tiul można znaleźć między słowami
A. tiara i Tirana.
B. tkliwość i tips.
C. tuba i tunika.
D. tir i tkacz.



6. Uzupełnij tabelę.                                                                                                             

Wyraz
Liczba sylab
Liczba liter
Liczba głosek
żołądek



kryształ



zakurzony








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz