Moi Drodzy,
na dzisiejszej lekcji wykonacie ćwiczenia , które są bardzo pomocne w napisaniu charakterystyki głównego bohatera, czyli Adasia Cisowskiego.
DLA PRZYPOMNIENIA!
Budowa charakterystyki:
przedstawienie postaci,
opis wyglądu zewnętrznego i innych cech fizycznych,
nazwanie cech umysłowych,
określenie usposobienia,
podanie zalet charakteru,
ocena postaci i jej uzasadnienie.
PILNIE POSZUKIWANY
Imię -
Nazwisko -
Wiek -
Pochodzenie -
Rodzina -
Miejsce zamieszkania -
RYSOPIS
Wzrost -
Budowa ciała -
Włosy -
Oczy -
Ubiór -
WNIOSKI z zebranych informacji w formie ogłoszenia
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Podkreśl cechy usposobienia właściwe Adasiowi:
pogodne, mrukliwe, wesołe, kłótliwe, zgodne, ponure, flegmatyczne, miłe, beztroskie, gwałtowne, łagodne, zmienne, żywe.
Do podanych cech umysłowości Adama dopisz wyrazy bliskoznaczne ( w razie kłopotów skorzystaj ze słownika wyrazów bliskoznacznych - synonimów)
erudycja -
inteligencja -
błyskotliwość -
Do wymienionych cech charakteru dopisz wyrazy przeciwstawne. Podkreśl tylko te, które pasują do charakteru Adasia:
pracowitość -
nieśmiałość -
tchórzostwo -
odpowiedzialność -
uczciwość -
życzliwość -
pycha -
prawdomówność -
wyrachowanie -
Oceniając postać bohatera, wybierz niektóre (3) z podanych sformułowań i dokończ je:
zasługuje na podziw, uznanie.....
cieszy się moim uznaniem, sympatią.....
pochwalam jego postępowanie.....
zaimponował mi.....
podziwiam go za.....
uważam go za.....
uważam go za.....
dochodzę do wniosku, że.....
wynika z tego, iż.....
wobec tego.....
w związku z tym stwierdzam.....
Uzupełnij tabelkę:
dobry przyjaciel, szczery, otwarty, życzliwy, zawsze służy pomocą, umysłowość niezwykła, ma dobre serce, cierpliwy, umie okazywać swoje uczucia, jasno, precyzyjnie myślący, nie traci głowy w najtrudniejszej sytuacji, nie zraża się trudnościami, uczuciowy, szczerze się zakochuje, dociekliwy, ma dużą wiedzę z różnych dziedzin, dużą kulturę literacką, wyrwały w dążeniu do celu, serdeczny, ma znakomitą pamięć, sympatyczny, nad podziw pojętny, z natury powolny, myślał powoli bez pośpiechu.
CECHY CHARAKTERU
CECHY USPOSOBIENIA
CECHY INTELEKTU
UWAGA !
Proszę, aby pracę przesłali mi uczniowie, którzy mają następujący nr w dzienniku
3 (Ula K.), 7 ( Natalka K.), 17 ( Ula S. ), 18 ( Kornelia ), 20 ( Sambor).
TYLKO Ci uczniowie wysyłają do mnie prace na pocztę edyta.sci@pracowniasp1.pl
do piątku, 15 maja do godz. 18.30
Powodzenia!
Jakub K 6A
OdpowiedzUsuńKarolina Ż 6a
OdpowiedzUsuńNatalia D 6a
OdpowiedzUsuńSambor W 6a
OdpowiedzUsuńNatalia K 6a
OdpowiedzUsuńUrszula S. 6a
OdpowiedzUsuńZachary Z 6a
OdpowiedzUsuńWiktoria P 6a
OdpowiedzUsuńUrszula K 6a
OdpowiedzUsuńMaryna Z 6a
OdpowiedzUsuńMaja K 6a
OdpowiedzUsuńNikola Matalewska 6a
OdpowiedzUsuńBartek P 6a
OdpowiedzUsuńMagda k 6a
OdpowiedzUsuńKornelia S 6a
OdpowiedzUsuńMarcelina Król VI a :)
OdpowiedzUsuń