piątek, 15 maja 2020

Klasa VI F


UWAGA!


5 czerwca br. zaczynamy omawiać lekturę 

Lucy Maud Montgomery pt. " Ania z Zielonego Wzgórza "







Temat: Najbystrzejszy chłopak w naszej szkole - kim tak naprawdę był Adaś Cisowski?


Moi Drodzy, 
na dzisiejszej lekcji wykonacie ćwiczenia , które są bardzo pomocne w napisaniu charakterystyki głównego bohatera, czyli Adasia Cisowskiego.

DLA PRZYPOMNIENIA!

Budowa charakterystyki:
  • przedstawienie postaci,
  • opis wyglądu zewnętrznego i innych cech fizycznych,
  • nazwanie cech umysłowych,
  • określenie usposobienia,
  • podanie zalet   charakteru,
  • ocena postaci i jej uzasadnienie.

PILNIE POSZUKIWANY
  • Imię -
  • Nazwisko -
  • Wiek -
  • Pochodzenie -
  • Rodzina -
  • Miejsce zamieszkania - 
RYSOPIS
  • Wzrost -
  • Budowa ciała -
  • Włosy -
  • Oczy - 
  • Ubiór -
WNIOSKI z zebranych informacji w formie ogłoszenia 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Podkreśl cechy usposobienia właściwe Adasiowi: 
pogodne, mrukliwe, wesołe, kłótliwe, zgodne, ponure, flegmatyczne, miłe, beztroskie, gwałtowne, łagodne, zmienne, żywe.


Do podanych cech umysłowości Adama dopisz wyrazy bliskoznaczne ( w razie kłopotów skorzystaj ze słownika wyrazów bliskoznacznych - synonimów)
  • erudycja -
  • inteligencja -
  • błyskotliwość -

Do wymienionych cech charakteru dopisz wyrazy przeciwstawne. Podkreśl tylko te, które pasują do charakteru Adasia:
  • pracowitość -
  • nieśmiałość -
  • tchórzostwo -
  • odpowiedzialność -
  • uczciwość -
  • życzliwość -
  • pycha -
  • prawdomówność -
  • wyrachowanie -

Oceniając postać bohatera, wybierz niektóre (3) z podanych sformułowań i dokończ je:
  • zasługuje na podziw, uznanie.....
  • cieszy się moim uznaniem, sympatią.....
  • pochwalam jego postępowanie.....
  • zaimponował mi.....
  • podziwiam go za.....
  • uważam go za.....
  • uważam go za.....
  • dochodzę do wniosku, że.....
  • wynika z tego, iż.....
  • wobec tego.....
  • w związku z tym stwierdzam.....

Uzupełnij tabelkę:

dobry przyjaciel, szczery, otwarty, życzliwy, zawsze służy pomocą, umysłowość niezwykła, ma dobre serce, cierpliwy, umie okazywać swoje uczucia, jasno, precyzyjnie myślący, nie traci głowy w najtrudniejszej sytuacji, nie zraża się trudnościami, uczuciowy, szczerze się zakochuje, dociekliwy, ma dużą wiedzę z różnych dziedzin, dużą kulturę literacką, wyrwały w dążeniu do celu, serdeczny, ma znakomitą pamięć, sympatyczny, nad podziw pojętny, z natury powolny, myślał powoli bez pośpiechu.

 

CECHY CHARAKTERU

CECHY USPOSOBIENIA

CECHY INTELEKTU

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 UWAGA !


Proszę, aby pracę przesłali mi uczniowie, którzy mają następujący nr w dzienniku
3 ( Zuzia F.),  ( Antoś J.), 9 ( Maja ), 23 ( Julia Sz. ), 24 ( Lila ), 26 ( Piotruś).

TYLKO Ci uczniowie wysyłają do mnie prace na pocztę edyta.sci@pracowniasp1.pl 
do piątku, 18 maja do godz. 18.30


Powodzenia! 

20 komentarzy: