UWAGA!
5 czerwca br. zaczynamy omawiać lekturę
Lucy Maud Montgomery pt. " Ania z Zielonego Wzgórza "
Moi Drodzy,
na dzisiejszej lekcji wykonacie ćwiczenia , które są bardzo pomocne w napisaniu charakterystyki głównego bohatera, czyli Adasia Cisowskiego.
DLA PRZYPOMNIENIA!
Budowa charakterystyki:
- przedstawienie postaci,
- opis wyglądu zewnętrznego i innych cech fizycznych,
- nazwanie cech umysłowych,
- określenie usposobienia,
- podanie zalet charakteru,
- ocena postaci i jej uzasadnienie.
PILNIE POSZUKIWANY
- Imię -
- Nazwisko -
- Wiek -
- Pochodzenie -
- Rodzina -
- Miejsce zamieszkania -
RYSOPIS
- Wzrost -
- Budowa ciała -
- Włosy -
- Oczy -
- Ubiór -
WNIOSKI z zebranych informacji w formie ogłoszenia
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Podkreśl cechy usposobienia właściwe Adasiowi:
pogodne, mrukliwe, wesołe, kłótliwe, zgodne, ponure, flegmatyczne, miłe, beztroskie, gwałtowne, łagodne, zmienne, żywe.
Do podanych cech umysłowości Adama dopisz wyrazy bliskoznaczne ( w razie kłopotów skorzystaj ze słownika wyrazów bliskoznacznych - synonimów)
- erudycja -
- inteligencja -
- błyskotliwość -
Do wymienionych cech charakteru dopisz wyrazy przeciwstawne. Podkreśl tylko te, które pasują do charakteru Adasia:
- pracowitość -
- nieśmiałość -
- tchórzostwo -
- odpowiedzialność -
- uczciwość -
- życzliwość -
- pycha -
- prawdomówność -
- wyrachowanie -
Oceniając postać bohatera, wybierz niektóre (3) z podanych sformułowań i dokończ je:
- zasługuje na podziw, uznanie.....
- cieszy się moim uznaniem, sympatią.....
- pochwalam jego postępowanie.....
- zaimponował mi.....
- podziwiam go za.....
- uważam go za.....
- uważam go za.....
- dochodzę do wniosku, że.....
- wynika z tego, iż.....
- wobec tego.....
- w związku z tym stwierdzam.....
Uzupełnij tabelkę:
dobry przyjaciel, szczery, otwarty, życzliwy, zawsze służy pomocą, umysłowość niezwykła, ma dobre serce, cierpliwy, umie okazywać swoje uczucia, jasno, precyzyjnie myślący, nie traci głowy w najtrudniejszej sytuacji, nie zraża się trudnościami, uczuciowy, szczerze się zakochuje, dociekliwy, ma dużą wiedzę z różnych dziedzin, dużą kulturę literacką, wyrwały w dążeniu do celu, serdeczny, ma znakomitą pamięć, sympatyczny, nad podziw pojętny, z natury powolny, myślał powoli bez pośpiechu.
CECHY CHARAKTERU | CECHY USPOSOBIENIA | CECHY INTELEKTU |
|
|
|
UWAGA !
Proszę, aby pracę przesłali mi uczniowie, którzy mają następujący nr w dzienniku
3 ( Zuzia F.), 8 ( Antoś J.), 9 ( Maja ), 23 ( Julia Sz. ), 24 ( Lila ), 26 ( Piotruś).
TYLKO Ci uczniowie wysyłają do mnie prace na pocztę edyta.sci@pracowniasp1.pl
do piątku, 18 maja do godz. 18.30
do piątku, 18 maja do godz. 18.30
Powodzenia!
Wiktoria H
OdpowiedzUsuńOlaf K
OdpowiedzUsuńWiktoria W
OdpowiedzUsuńAmelia O
OdpowiedzUsuńAmelia S
OdpowiedzUsuńJakub F
OdpowiedzUsuńDaniel N
OdpowiedzUsuńLila T
OdpowiedzUsuńBrajan M
OdpowiedzUsuńMichał B
OdpowiedzUsuńOliwia H
OdpowiedzUsuńZuzia F
OdpowiedzUsuńRemigiusz S
OdpowiedzUsuńZuzanna Oleszkiewicz
OdpowiedzUsuńAntoni J. 6f
OdpowiedzUsuńKuba S
OdpowiedzUsuńMaja K
OdpowiedzUsuńPiotr Z
OdpowiedzUsuńMartyna D
OdpowiedzUsuńAmelia P
Usuń