wtorek, 19 maja 2020

Klasa VI C



UWAGA!


5 czerwca br. zaczynamy omawiać lekturę 

Lucy Maud Montgomery pt. " Ania z Zielonego Wzgórza "




Temat: Najbystrzejszy chłopak w naszej szkole - kim tak naprawdę był Adaś Cisowski?


Moi Drodzy, 
na dzisiejszej lekcji wykonacie ćwiczenia , które są bardzo pomocne w napisaniu charakterystyki głównego bohatera, czyli Adasia Cisowskiego.

DLA PRZYPOMNIENIA!

Budowa charakterystyki:
  • przedstawienie postaci,
  • opis wyglądu zewnętrznego i innych cech fizycznych,
  • nazwanie cech umysłowych,
  • określenie usposobienia,
  • podanie zalet   charakteru,
  • ocena postaci i jej uzasadnienie.

PILNIE POSZUKIWANY
  • Imię -
  • Nazwisko -
  • Wiek -
  • Pochodzenie -
  • Rodzina -
  • Miejsce zamieszkania - 
RYSOPIS
  • Wzrost -
  • Budowa ciała -
  • Włosy -
  • Oczy - 
  • Ubiór -
WNIOSKI z zebranych informacji w formie ogłoszenia 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Podkreśl cechy usposobienia właściwe Adasiowi: 
pogodne, mrukliwe, wesołe, kłótliwe, zgodne, ponure, flegmatyczne, miłe, beztroskie, gwałtowne, łagodne, zmienne, żywe.


Do podanych cech umysłowości Adama dopisz wyrazy bliskoznaczne ( w razie kłopotów skorzystaj ze słownika wyrazów bliskoznacznych - synonimów)
  • erudycja -
  • inteligencja -
  • błyskotliwość -

Do wymienionych cech charakteru dopisz wyrazy przeciwstawne. Podkreśl tylko te, które pasują do charakteru Adasia:
  • pracowitość -
  • nieśmiałość -
  • tchórzostwo -
  • odpowiedzialność -
  • uczciwość -
  • życzliwość -
  • pycha -
  • prawdomówność -
  • wyrachowanie -

Oceniając postać bohatera, wybierz niektóre (3) z podanych sformułowań i dokończ je:
  • zasługuje na podziw, uznanie.....
  • cieszy się moim uznaniem, sympatią.....
  • pochwalam jego postępowanie.....
  • zaimponował mi.....
  • podziwiam go za.....
  • uważam go za.....
  • uważam go za.....
  • dochodzę do wniosku, że.....
  • wynika z tego, iż.....
  • wobec tego.....
  • w związku z tym stwierdzam.....

Uzupełnij tabelkę:

dobry przyjaciel, szczery, otwarty, życzliwy, zawsze służy pomocą, umysłowość niezwykła, ma dobre serce, cierpliwy, umie okazywać swoje uczucia, jasno, precyzyjnie myślący, nie traci głowy w najtrudniejszej sytuacji, nie zraża się trudnościami, uczuciowy, szczerze się zakochuje, dociekliwy, ma dużą wiedzę z różnych dziedzin, dużą kulturę literacką, wyrwały w dążeniu do celu, serdeczny, ma znakomitą pamięć, sympatyczny, nad podziw pojętny, z natury powolny, myślał powoli bez pośpiechu.

 

CECHY CHARAKTERU

CECHY USPOSOBIENIA

CECHY INTELEKTU

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 UWAGA !


Proszę, aby pracę przesłali mi uczniowie, którzy mają następujący nr w dzienniku
1 ( Bartek ),  ( Natalka K. ), 10 ( Julcia K. ), 11 ( Emilka ), 16 ( Hania ), 22 ( Natalka W.)

TYLKO Ci uczniowie wysyłają do mnie prace na pocztę edyta.sci@pracowniasp1.pl 
do czwartku , 21 maja do godz. 18.30


Powodzenia! 

20 komentarzy:

  1. Natalia W 6c obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. Maksym H.obecny

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleksander O. 6c obecny

    OdpowiedzUsuń
  4. Aleksander Ś. obecny

    OdpowiedzUsuń
  5. Pola K. obecna

    OdpowiedzUsuń
  6. Marlena K. obecna

    OdpowiedzUsuń
  7. Zuzanna Ł. obecna

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiktoria M 6c obecna

    OdpowiedzUsuń
  9. Julia K. 6c obecna

    OdpowiedzUsuń
  10. Szymon U 6c obecny

    OdpowiedzUsuń
  11. Julia I. obecna

    OdpowiedzUsuń
  12. Michał kaszubowski 6C OBECNY

    OdpowiedzUsuń